25 aláírás gyűlt össze.
Címzett: Diákok, tanárok, szülők
Petíció a 2021-es május-júniusi érettségi újragondolásáért
Tisztelt Tanáraink, Kedves Diáktársaim! Ha egyetértetek a lent felsoroltokkal, kérlek titeket írjátok alá petíciómat és osszátok meg minél több ismerősötökkel, hogy minél több emberhez eljuthasson. Mutassuk meg a Kormánynak, hogy nekünk is jár, hogy biztonságban és sikeresen zárjuk az évet, ami megalapozza a jövőnket! Fogjunk össze egymás egészségének megőrzéséért!
Az írásbeli és szóbeli érettségi vizsgát CSAK és KIZÁRÓLAG azoknak kelljen megírni, akik szeptemberben felsőoktatásban szeretnének részesülni. A szóbeli vizsga viszont számukra legyen könnyített, kevesebb témakörből és online folyjon, hogy a megfertőződés veszélyét csökkentsük.
Ezzel az intézkedéssel jóval lecsökkenthetnénk a jelenléti létszámot, ezzel is megnövelve a távolság betartásához szükséges teret, valamint a felügyelő tanárok számát is csökkenthetnénk.
· Azok a diákok, akik az érettségi mellett döntenek a további tanulmányaik miatt, és kérik az oltást, soron kívül kapják meg a vakcinát, azokkal a tanárokkal együtt, akik felügyelni fognak.
Így a lecsökkentett létszám lehetővé teszi, hogy azok körében, akik érettségiznek, vagy érettségiztetnek, MINDENKIT be tudjanak oltani, ezzel, ha el is kapják a vírust, valószínű nem lesz olyan súlyos következménye, mintha védettség nélkül érettségiztek volna. / Erre csak akkor van lehetőség, ha IDŐBEN dönt a Kormány, a két vakcina közti szükséges eltelt idő miatt. /
· Azok a diákok, akik nem szeretnének szeptemberben egyetemre vagy főiskolára menni, tehát felsőoktatásban részesülni, a négy év átlaguk alapján, megajánlott jegyet kapjanak és ez alapján állítsák elő az érettségi bizonyítványukat.
· Azok a diákok, akik nincsenek megelégedve a megajánlott jeggyel, kaphassanak lehetőséget arra, hogy megírják az érettségit, vagy szóbelizhessenek (már az előbb említett krotériumok mellett)
A fent említettek alapján, arra kérem Magyarország Kormányát, hogy az legyen tekintettel az érettségi vizsga 2021 évi megszervezésével összefüggő járványhelyzet kapcsán a tanulók és tanáraik érdekeire.
Az írásbeli és szóbeli érettségi vizsgát CSAK és KIZÁRÓLAG azoknak kelljen megírni, akik szeptemberben felsőoktatásban szeretnének részesülni. A szóbeli vizsga viszont számukra legyen könnyített, kevesebb témakörből és online folyjon, hogy a megfertőződés veszélyét csökkentsük.
Ezzel az intézkedéssel jóval lecsökkenthetnénk a jelenléti létszámot, ezzel is megnövelve a távolság betartásához szükséges teret, valamint a felügyelő tanárok számát is csökkenthetnénk.
· Azok a diákok, akik az érettségi mellett döntenek a további tanulmányaik miatt, és kérik az oltást, soron kívül kapják meg a vakcinát, azokkal a tanárokkal együtt, akik felügyelni fognak.
Így a lecsökkentett létszám lehetővé teszi, hogy azok körében, akik érettségiznek, vagy érettségiztetnek, MINDENKIT be tudjanak oltani, ezzel, ha el is kapják a vírust, valószínű nem lesz olyan súlyos következménye, mintha védettség nélkül érettségiztek volna. / Erre csak akkor van lehetőség, ha IDŐBEN dönt a Kormány, a két vakcina közti szükséges eltelt idő miatt. /
· Azok a diákok, akik nem szeretnének szeptemberben egyetemre vagy főiskolára menni, tehát felsőoktatásban részesülni, a négy év átlaguk alapján, megajánlott jegyet kapjanak és ez alapján állítsák elő az érettségi bizonyítványukat.
· Azok a diákok, akik nincsenek megelégedve a megajánlott jeggyel, kaphassanak lehetőséget arra, hogy megírják az érettségit, vagy szóbelizhessenek (már az előbb említett krotériumok mellett)
A fent említettek alapján, arra kérem Magyarország Kormányát, hogy az legyen tekintettel az érettségi vizsga 2021 évi megszervezésével összefüggő járványhelyzet kapcsán a tanulók és tanáraik érdekeire.
Miért fontos?
A felsorolt okok mellett kérem Magyarország Kormányát, hogy legyenek tekintettel a diákok és a tanáraik veszteségeire is, a gyászoló diákokra, akik próbálnak a tanulásra koncetrálni, valamint azokra, akik jelenleg is a koronavírussal vívnak harcot, ezáltal a felkészülés számukra jelenleg nem lehetséges.
2020. március közepétől online oktatásban tanulunk, és bár volt két hónap szünet, novemberben újra az online térbe szorultunk. Ez azt jelenti, hogy már 8 hónapja próbálunk helytállni, mi és a tanáraink egyaránt a digitális oktatásban. Ezalatt az idő alatt próbáltunk a legjobb tudásunk szerint megérteni a tananyagot és felkészülni, az érettségire, de ez egyáltalán nem olyan hatékony, mint a jelenléti oktatás, a személyes magánórák /amit sokunknak mellőzni kellett, hiszen oltás még nem volt, szeretteink egészségét pedig mindennél fontosabbnak tartottuk. /
Legyenek figyelemmel arra, hogy az online oktatás nem minden iskolában működik egyformán, így nem egyformán tudnak a diákok felkészülni az érettségire.
Nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy teljesen kiestünk a gyakorlatból. Sokan kérdezhetik, hogy miért olyan fontos a jelenléti oktatás, és miért olyan fontos a fizikai jelenlét. Erre én most szeretnék válaszolni. Rengeteg diák szenved szorongásos, mentális betegségekben. Ezen csak úgy lehet felülkerekedni, ha folyamatosan jelen van a tanításokon. Ezek a diákok nem csak az iskolától, a közösségtől szoktak el, de a vírus okozta korlátozások miatt, minden társasági összejöveteltől is, ami enyhíthette volna betegségük okozta nehézségeiket. Ezek a diákok most az érettségi előtt alig 2 hónappal, hatalmas stresszben vannak, hogy hogyan fognak egy zárt térben, közösségben jól teljesíteni egy vizsgán, ami a jövőjüket befolyásolja.
Szeretném felhívni a figyelmet azokra a diáktársainkra is, akik nem nappali tagozatos gimnáziumban tanulnak, hanem esti, illetve szakközépiskolákban. Az esti gimnáziumban főként felnőttek tanulnak, akiknek munkájuk és gyermekeik is vannak. Természetesen ezt vállalták, amikor beiratkoztak évekkel ezelőtt, azonban a vírus drasztikusan megváltoztatta az életünket, sokan problémákba ütköztek, mint például munkahely elvesztése, átrendeződése és természetesen a gyermekeik tanítása is az ő nyakukba szakadt az online oktatás miatt. Ezért számukra még nehezebb a felkészülés az érettségi vizsgára. A szakiskolásoknak a gyakorlatok elmaradtak, így azok bepótlása is nehezíti a felkészülést.
A járványhelyzet egyre komolyabb, a harmadik hullám sokkal erősebb, mint az eddigiek. Egyre több mutáns variáns van, amik az országban is jelen vannak, vagy csak idő kérdése, hogy mikor jelentkeznek itt is. Az 1.5 méteres távolságot betartani lehetetlen egy teremben. Valóban az érettségi eszmei értéke többet ér, mint a diákok és tanáraik egészsége? Sokan a szóbeli eltörlése mellett kampányolnak, ami bár könnyítés lenne, de a fertőzés veszélyét nem csökkentené le, ráadásul azokat online is meg lehet tartani. Az írásbelinél viszont 5 napon keresztül (ha nem több), négy órán át kell egy teremben összezárva lenni a diákoknak, egy hullámban, ami a fiatalokat is ugyanúgy veszélyeztetni, mint az időseket. Ezeket figyelembe véve megalkottam néhány pontot, amit szeretném, ha a Kormány is átgondolna, ugyanis az, hogy szinte minden nap bejelentik, hogy írásbeli és szóbeli érettségi is lesz hagyományos módón, nem megoldás.
2020. március közepétől online oktatásban tanulunk, és bár volt két hónap szünet, novemberben újra az online térbe szorultunk. Ez azt jelenti, hogy már 8 hónapja próbálunk helytállni, mi és a tanáraink egyaránt a digitális oktatásban. Ezalatt az idő alatt próbáltunk a legjobb tudásunk szerint megérteni a tananyagot és felkészülni, az érettségire, de ez egyáltalán nem olyan hatékony, mint a jelenléti oktatás, a személyes magánórák /amit sokunknak mellőzni kellett, hiszen oltás még nem volt, szeretteink egészségét pedig mindennél fontosabbnak tartottuk. /
Legyenek figyelemmel arra, hogy az online oktatás nem minden iskolában működik egyformán, így nem egyformán tudnak a diákok felkészülni az érettségire.
Nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy teljesen kiestünk a gyakorlatból. Sokan kérdezhetik, hogy miért olyan fontos a jelenléti oktatás, és miért olyan fontos a fizikai jelenlét. Erre én most szeretnék válaszolni. Rengeteg diák szenved szorongásos, mentális betegségekben. Ezen csak úgy lehet felülkerekedni, ha folyamatosan jelen van a tanításokon. Ezek a diákok nem csak az iskolától, a közösségtől szoktak el, de a vírus okozta korlátozások miatt, minden társasági összejöveteltől is, ami enyhíthette volna betegségük okozta nehézségeiket. Ezek a diákok most az érettségi előtt alig 2 hónappal, hatalmas stresszben vannak, hogy hogyan fognak egy zárt térben, közösségben jól teljesíteni egy vizsgán, ami a jövőjüket befolyásolja.
Szeretném felhívni a figyelmet azokra a diáktársainkra is, akik nem nappali tagozatos gimnáziumban tanulnak, hanem esti, illetve szakközépiskolákban. Az esti gimnáziumban főként felnőttek tanulnak, akiknek munkájuk és gyermekeik is vannak. Természetesen ezt vállalták, amikor beiratkoztak évekkel ezelőtt, azonban a vírus drasztikusan megváltoztatta az életünket, sokan problémákba ütköztek, mint például munkahely elvesztése, átrendeződése és természetesen a gyermekeik tanítása is az ő nyakukba szakadt az online oktatás miatt. Ezért számukra még nehezebb a felkészülés az érettségi vizsgára. A szakiskolásoknak a gyakorlatok elmaradtak, így azok bepótlása is nehezíti a felkészülést.
A járványhelyzet egyre komolyabb, a harmadik hullám sokkal erősebb, mint az eddigiek. Egyre több mutáns variáns van, amik az országban is jelen vannak, vagy csak idő kérdése, hogy mikor jelentkeznek itt is. Az 1.5 méteres távolságot betartani lehetetlen egy teremben. Valóban az érettségi eszmei értéke többet ér, mint a diákok és tanáraik egészsége? Sokan a szóbeli eltörlése mellett kampányolnak, ami bár könnyítés lenne, de a fertőzés veszélyét nem csökkentené le, ráadásul azokat online is meg lehet tartani. Az írásbelinél viszont 5 napon keresztül (ha nem több), négy órán át kell egy teremben összezárva lenni a diákoknak, egy hullámban, ami a fiatalokat is ugyanúgy veszélyeztetni, mint az időseket. Ezeket figyelembe véve megalkottam néhány pontot, amit szeretném, ha a Kormány is átgondolna, ugyanis az, hogy szinte minden nap bejelentik, hogy írásbeli és szóbeli érettségi is lesz hagyományos módón, nem megoldás.