Ugrás a fő tartalomra

Címzett: Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter

Ne vágják ki a fákat a Hamzsabégi sétányon!

Ne vágják ki a fákat a Hamzsabégi sétányon!

Tisztelt Miniszter Úr!
A Déli körvasút jelenlegi koncepciója veszélyezteti a Hamzsabégi úti 1,5 km-es erdőszerű zöld sétányt - ahol több, mint ezer fát terveznek kivágni -, valamint a környéken élő mintegy 15.000 lakó életterét, zaj-, rezgés-, porszennyezés és levegőminőség-romlás szempontjából.
Arra kérjük Önöket, hogy gondolják át a terveket, legyenek tekintettel azokra is, akik elszenvedik majd az építkezést és a forgalomnövekedést, nem pedig csak azokra, akik a javait élvezik.

Miért fontos?

Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy nem az elővárosi személyvonatok jelenleg tervezett nyomvonalán szeretnénk módosítani. De ragaszkodunk hozzá, hogy a Hamzsabégi út Budafoki út és Bartók Béla út közötti sűrűn lakott szakaszán, ahol a Hamzsabégi park több száz 40-50 éves fájának elpusztításával járna a beruházás, maradjon a két vágánypár a teherforgalom csökkentésével és modern vasútbiztonsági berendezések alkalmazásával, valamint korszerű zajfogóval, de nem 10-16 m-es, oda nem illő vasbeton- és üvegfallal, amely sötétbe borítaná a letarolandó parkot. Csak a növényzet sérelme nélkül kialakított zajvédelmet fogadunk el.

A NIF és a BFK reklámanyagaiban, a személyszállításra hivatkozva, zöld gondolatként állítják be a Kelenföld és Ferencváros közötti vágánybővítést, míg a növekvő teherforgalom nem kap elég hangsúlyt. A tömeges fairtást elbagatellizálják, annak ellenére, hogy ez a zöld sziget közérdek, mivel egy főutakkal körülvett sűrűn lakott élettér tüdejeként szolgál. Figyelembe véve a fuldokló Budapestet különös mértékben sújtó klímavészhelyzetet, következetlen és otromba lenne ilyen pusztítás árán véghez vinni a projektet. Elveszne a megígért zöld haszon, sőt, inkább csatát veszítenénk a klímaharcban.

Aggasztónak és felháborítónak tartjuk, hogy zavartalanul folyik a kiviteli tervek készítése és a reklámkampány, annak ellenére, hogy a környezetvédelmi engedély per alatt áll, tehát az azon alapuló vasútépítési engedély sem léphetett volna még hatályba.

Kérjük az Egyesület, mint a helyi lakosság jelentős részét képviselő szervezet bevonását a tervezési és később az építési folyamatokba. Garanciát várunk arra nézve, hogy az érintett ingatlanok előzetes állapotfelmérése meg fog történni. Garanciát várunk arra vonatkozóan, hogy a munkálatok után a teherforgalom nem fog számottevően nőni, valamint hogy a várhatóan megnövekvő kelet-nyugati teherforgalmat a V0 vonal hiányában nem ezen a szakaszon fogják elvezetni. Ha a Budapestet elkerülő, kifejezetten a teherforgalom, áruforgalom bonyolítására tervezett V0 vonalat megépítenék, a városi vasútfejlesztés valóban a városi és elővárosi közösségi közlekedést szolgálhatná – és ez csak az egyik lehetséges alternatíva.

Budapest nem terepasztal, hanem élőhely. A mi élőhelyünk: embereké, állatoké és növényeké.

https://youtu.be/9C17MuPHFyo

Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesület
Budapest, XI. kerület, 2020. október

Budapest, XI. kerület, Magyarország

Maps © Stamen; Data © OSM and contributors, ODbL


Aláírás okai

  • A zöld környezet tönkretételével az emberiség gyermekeink, unkáink túlélését tesszük lehetetlenné.
  • Egy ilyen zöld sáv megszüntetése az ott lakó emberek állandósított gyötrése és nagy politikai ballépés.
  • Mert felháborít hogy lassan már mindent csak kő és díszburkolat takar. Fű fa virág más sehol pedig régen az árnyékot adó fák alatt lehetett sétálni.

Frissítések

2020-11-03 09:00:41 +0100

1,000 aláírás gyűlt össze.

2020-10-29 14:29:37 +0100

500 aláírás gyűlt össze.

2020-10-27 09:34:23 +0100

100 aláírás gyűlt össze.

2020-10-26 22:04:23 +0100

50 aláírás gyűlt össze.

2020-10-26 20:52:59 +0100

25 aláírás gyűlt össze.

2020-10-26 20:32:18 +0100

10 aláírás gyűlt össze.