Ugrás a fő tartalomra

Címzett: Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, dr. Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár, Horváth Péter a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke

Meditációt, stresszoldó relaxációs technikákat, jógát a közoktatásba!

Meditációt, stresszoldó relaxációs technikákat, jógát a közoktatásba!

Tisztelt Miniszter Úr! Tisztelt Államtitkár Úr! Tisztelt Elnök Úr!
Kérem, kezdeményezzék és támogassák, hogy a magyar köznevelésben az intellektuális és testi képességek hangsúlyosan meglévő fejlesztése mellett teret kapjon az érzelmi intelligencia, az önismeret fejlesztését célzó stresszoldó technikák, a relaxáció, meditáció oktatása is.

Miért fontos?

Az elmúlt hónap eseményei, melyek épp abban a győri középiskolában történtek, ahol tanárként dolgozom, kristálytisztán megmutatták, hogy mennyire fontos volna végre a közoktatásban is figyelmet fordítani az oktatás résztvevőit érő, az elvárásokból és túlterheltségből, valamint a bennünket körülvevő, korábban elképzelhetetlen mennyiségű ingertömegből adódó folyamatos stressz megfelelő kezelésére, levezetésére, az önismeret fejlesztésére, az érzelmi egészség fenntartására és helyreállítására.
A magyar közoktatási-szakképzési rendszerben jelenleg még mindig az ismeretek, információk átadásán, az intellektuális, szellemi képességek fejlesztésén van a hangsúly. Emellett örvendetes, hogy az utóbbi évek törekvései a testnevelés óraszám emelésével szerencsésen érintik a testi nevelést is elismerve ennek fontosságát. Az érzelmi szinten megjelenő impulzusok, késztetések tudatosítását és kezelését, a negatív stressz levezetését célzó, ugyancsak tanulható, fejleszthető technikák ugyanakkor egyáltalán nem jelennek meg a jelen oktatási rendszerben. Ennek következményeként sokszor már csak a megrendülés, tűzoltás marad számunkra, mint megoldandó feladat.
Gyakorló jógaoktatóként magam is számos olyan technikát - test- és légzőgyakorlatot, koncentrációs és a test feszítésével-elengedésével dolgozó relaxációs gyakorlatokat stb. - ismerek és tanítok délutáni csoportjaimban, amelyek épp ezt a jelenleg méltatlanul elhanyagolt érzelmi intelligenciát célozzák, és amelyek a diákoknak az iskolában és majdan az iskolából kilépve a mindennapi életben is hasznosítható tudást adhatnak. Hiszen ahogy ezt számos nemzetközi kutatás és tapasztalat bizonyítja, ezek a technikák nem csak az iskolai teljesítményt és mentálhigiénés állapotokat támogatnák érezhetően és mérhetően, de jelentősen hozzájárulhatnak ahhoz is, hogy az élet minden területén jelentkező feszültségek, nehézségek ellenére ép lélekkel, örömteli és természetes módon egymást segítve élhessünk emberként Magyarországon.
Mindezekre hivatkozva tisztelettel kérem az általam javasolt ügy felkarolását, egyben a Győri Jóga Egyesület elnökeként és szakvizsgás közoktatási vezetőként felajánlom aktív segítségem a tananyag kidolgozásában és az oktatók felkészítésében.
Köszönettel,
Gergó Veronika
Győr

Kategória


Aláírás okai

  • Az unokám jövője miatt.
  • minél több csendes elme van a világon, annál több nyugalom lesz a földön. A változás belülről kezdődik.
  • mert szeretek élni, és azt akarom, hogy a gyerekek jobban tudják csinálni a sajátjukat

Frissítések

2020-03-02 10:44:36 +0100

10,000aláírás gyűjt össze.

2020-01-20 14:51:32 +0100

5,000aláírás gyűjt össze.

2020-01-11 09:31:05 +0100

1,000aláírás gyűjt össze.

2020-01-10 00:11:09 +0100

500aláírás gyűjt össze.

2020-01-08 18:28:07 +0100

100aláírás gyűjt össze.

2020-01-08 14:17:18 +0100

50aláírás gyűjt össze.

2020-01-08 13:24:02 +0100

25aláírás gyűjt össze.

2020-01-08 12:44:45 +0100

10aláírás gyűjt össze.