Skip to main content

Címzett: MÁV vezetés

Kérjük a határozott fellépést a MÁV-ot érintő problémákkal szemben

Kérjük a határozott fellépést a MÁV-ot érintő problémákkal szemben

Tisztelt Vezetői Kar!

Hosszas levelezgetések, reklamációk, semittevő üzenetváltások után úgy gondoljuk, hogy most telt be a pohár. A vonatközlekedés jelenleg haldoklik az országban, és még mindig semmilyen konkrét lépést nem láttunk Önöktől a helyzet javítására, így utastársainkkal összefoglaltuk, hogy miben szeretnénk jelentős javulást észlelni ahhoz, hogy továbbra is az Önök szolgáltatását vegyük igénybe:

- Biztosítsák a folyamatos, azonnali kommunikációt az utasok felé (késésről, járatkimaradásról, várakozásról, hamarabb induló másik szerelvényről, stb); a 21. században járunk, és alapvető kellene, hogy legyen a megfelelő utastájékoztató-rendszer kiépítése. A hangosbemondók nem tudják feladatukat ellátni, mert elöregedettek, recsegnek, vagy épp alig hallani őket. A legtöbb esetben a jegyvizsgáló munkatársak lennének a közvetlen információt biztosítók, viszont ők sincsenek az esetek többségében megfelelően tájékoztatva a fennálló problémákról.
- Késések proaktívan történő kezelése; a jelenlegi gyakorlat szerint késések 3 okból történhetnek: technikai meghibásodás, időjárási ok, hatósáig intézkedés. Kérjük Önöket, hogy technikai korszerűsítéssel, valamint prevenciós intézkedésekkel legyenek szívesek elejét venni azoknak az okoknak, amik nyilvánvalóak lehetnek (biztosítóberendezések és felsővezetékek rendszeres és dokumentált karbantartása, időjárási előrejelzések alapján történő megelőző intézkedések, mint benyúló faágak levágása, stb)
- Emberi méltóságot nem veszélyeztető utazás kialakítása; sajnos még mindig rengeteg elöregedett szerelvény teljesít szolgálatot az országban, amiken nincs kiépítve se hangosbemondó, se hűtőberendezés, de bizonyos esetekben még az ablakok sem nyithatóak. Arra kérjük Önöket, hogy minél hamarabb iyekezzenek ezeket a szerelvényeket modernebbekre lecserélni (nem azt kérjük, hogy mindenhol az összeszerelőüzemből frissen kigurult szerelvények járjanak, hanem hogy legalább a fent említett hangosbemondó és klíma álljon rendelkezésre az összes szerelvényben). Jelenleg több ezer ember szenved naponta a hőségtől ezeken a szerelvényeken, különösképpen akkor, amikor előre nem látható járatkimaradás után nincs tehermentesítés, hanem automatikusan a következő vonatra terelik az utasokat. Ez mindenkit sért emberi méltóságában, mert akaratlanul teszi ki őket olyan szituációnak, ahol nem tudja kezelni az elviselhetetlen hőséget (legfőképpen az idősek, gyerekek, várandósok és betegek).
- Hatásosabb problémamegoldás; manapság egyre többet hallani járatkimaradásokról, sétálni kényszerült utasokról, olyan helyzetről, amikor a késő járaton ülők mellett elindul egy másik szerelvény anélkül, hogy az ott ülőket bárki is tájékoztatta volna a hamarabb induló járatról. Annyi minden megtörtént már eddig is a szolgáltatásuk igénybevétele alatt, hogy elvárható lenne bizonyos "Issue log" vezetése, ahol a gyakran felmerülő problémákra kipróbált forgatókönyv lehetne a válasz (kimaradás esetén tehermentesítés azonnali megszervezése, késés esetén azonnali kommunikáció, stb)
- Jegyvásárlás megkönnyítése; tisztában vagyunk a nemrég bevezetett online jegyvásárlási lehetőséggel, ami valóban sokunk életét megkönnyíti, azonban azoknak, akiknek nincs lehetőségük ezt a vásárálási lehetőséget igénybe venni, biztosítani kellene az azonnali vásárlási lehetőséget. Ezt tapasztalatunk szerint a jegyvásárló automaták rendszeres felülvizsgálatával és karbantartásával lehetne elérni, ugyanis nagyon sok esetben ezek meghibásodása miatt alakulnak ki hosszú (fél óránál több időt igénybe vevő) sorok a jegypénztárak, vagy a másik automata előtt. Ha ez rendelkezésre álló források miatt megvalósíthatatlan, javasoljuk könnyíteni a jegyvizsgáló munkatársnál történő jegyvásárlást, pl a kötelező pótdíj eltörlésével az indokolt esetekben.

A fenti pontokra nem csak ígérteket és/vagy sablonválaszokat szeretnénk kapni, hanem világos és érthető tervezetet a várható fejlesztésekről. Amennyiben ez elmaradna, utastársaink megfontolnák a további figyelemfelhívó akciókat is.

Miért fontos?

Mára már katasztrofálissá vált a vonatközlekedés Magyarországon, ami a 20-30 éve elmaradt fejlesztéseknek, és a munakerő meg nem becsülésének köszönhető. Szeretnénk egységesen fellépni a MÁV "türelmüket és megértésüket köszönjük!" sablonja ellen, és határozott terveket, előterjesztéseket, és megvalósuló fejlesztéseket látni. A mai környezetvédelmi szempontokat figyelembe vevő közlekedési alternatíva nem szabadna, hogy ilyen állapotban legyen, mint amilyenben jelenleg van.

Kategória


Aláírás okai

  • Véget kell vetni az állami "cégek" semmitevésének, pofátlan hozzáállásának minél előbb!

Frissítések

2019-06-28 07:47:32 +0200

1,000aláírás gyűjt össze.

2019-06-27 19:36:16 +0200

500aláírás gyűjt össze.

2019-06-27 15:33:36 +0200

100aláírás gyűjt össze.

2019-06-27 15:07:19 +0200

50aláírás gyűjt össze.

2019-06-27 14:56:30 +0200

25aláírás gyűjt össze.

2019-06-27 14:49:22 +0200

10aláírás gyűjt össze.