100 aláírás gyűlt össze.
Címzett: Mindenki, de elsősorban a diákok
Esélyt a továbbtanulásra!
Kérünk Titeket, hogy aláírásotokkal támogassátok a kezdeményezésünket!
Miért fontos?
A felsőoktatásba való felvétel nyelvvizsgához kötése diákok ezreit szoríthatja ki az egyetemekről és főiskolákról. Ennek oka, hogy az iskolai nyelvoktatás jelen állapotában (szakképzett nyelvtanárok hiánya, csoportbontás elégtelensége) az ország nagy részén nem alkalmas arra, hogy biztosítsa a középfokú nyelvvizsgára való felkészítést. Mivel az iskolai tanórák mellett a sikeres nyelvvizsgához a legtöbb diák számára iskolán kívüli magánórák is szükségesek, ezért ez az intézkedés egyfajta anyagi cenzust is jelent a felvételinél.
Napjainkban kiemelkedően fontos szerepe van a nyelvtudásnak. Azt azonban elfogadhatatlannak tartjuk, hogy a nyelvoktatás színvonalának jelentős fejlesztése és a tanárhiány orvoslása helyett arra használják fel a problémát, hogy diákok tömegeitől vegyék el a továbbtanulás esélyét. A helyzet súlyosságát jól mutatja, hogy a kormányközeli Magyar Nemzet adatai szerint az elmúlt években a felsőoktatásba jelentkezők csupán 45%-a, a felvettek mindössze 55%-a rendelkezett minimum középfokú nyelvvizsgával.
A HVG Diploma2018 kiadványát böngészve, további lesújtó adatokat találtunk: az intézkedés különös mértékben sújtja a leendő pedagógusnak és ápolónak tanuló hallgatókat, ezzel elmélyítve az oktatásban és egészségügyben ma is tapasztalható komoly munkaerő-hiányt. Nem rendelkezett nyelvvizsgával (2017-ben) a felvett hallgatók között:
- a Debreceni Egyetem Egészségtudományi Karára frissen felvett hallgatók 68%-a
- a Miskolci Egyetem Egészségtudományi Karára frissen felvett hallgatók 48%-a
- a Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Karára felvett leendő egészségügyi tanárok 75%-a
- a Károli Gáspár Református Egyetemre felvett leendő pedagógusok 65%-a
- az Apor Vilmos Katolikus Főiskolára felvett leendő tanítók, pedagógusok 77%-a
Itt az ideje tehát, hogy a döntéshozók nekilássanak a nyelvoktatás problémáinak rendezéséhez. Arra kérjük a kormányt, hogy az ország összes iskolájában biztosítson színvonalas nyelvoktatást; és amíg a feltételek nem adottak minden egyes diák számára a középfokú nyelvtudás elsajátításához, addig halassza el a kötelező nyelvvizsga bevezetését.
A petícióhoz csatlakozó szervezetek:
Független Diákparlament
Diákvagyok Mozgalom
Szegedi Civil Háló
Napjainkban kiemelkedően fontos szerepe van a nyelvtudásnak. Azt azonban elfogadhatatlannak tartjuk, hogy a nyelvoktatás színvonalának jelentős fejlesztése és a tanárhiány orvoslása helyett arra használják fel a problémát, hogy diákok tömegeitől vegyék el a továbbtanulás esélyét. A helyzet súlyosságát jól mutatja, hogy a kormányközeli Magyar Nemzet adatai szerint az elmúlt években a felsőoktatásba jelentkezők csupán 45%-a, a felvettek mindössze 55%-a rendelkezett minimum középfokú nyelvvizsgával.
A HVG Diploma2018 kiadványát böngészve, további lesújtó adatokat találtunk: az intézkedés különös mértékben sújtja a leendő pedagógusnak és ápolónak tanuló hallgatókat, ezzel elmélyítve az oktatásban és egészségügyben ma is tapasztalható komoly munkaerő-hiányt. Nem rendelkezett nyelvvizsgával (2017-ben) a felvett hallgatók között:
- a Debreceni Egyetem Egészségtudományi Karára frissen felvett hallgatók 68%-a
- a Miskolci Egyetem Egészségtudományi Karára frissen felvett hallgatók 48%-a
- a Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Karára felvett leendő egészségügyi tanárok 75%-a
- a Károli Gáspár Református Egyetemre felvett leendő pedagógusok 65%-a
- az Apor Vilmos Katolikus Főiskolára felvett leendő tanítók, pedagógusok 77%-a
Itt az ideje tehát, hogy a döntéshozók nekilássanak a nyelvoktatás problémáinak rendezéséhez. Arra kérjük a kormányt, hogy az ország összes iskolájában biztosítson színvonalas nyelvoktatást; és amíg a feltételek nem adottak minden egyes diák számára a középfokú nyelvtudás elsajátításához, addig halassza el a kötelező nyelvvizsga bevezetését.
A petícióhoz csatlakozó szervezetek:
Független Diákparlament
Diákvagyok Mozgalom
Szegedi Civil Háló