Ugrás a fő tartalomra

Címzett: Emberi Erőforrások Minisztériuma

Digitális oktatás minden középiskolásnak

Tisztelt Dr. Maruzsa Zoltán!

A digitális átállás valójában nem valósult meg, a valódi digitális oktatás feltételei nem adottak sem az iskolákban, sem otthon, sem a diákok, sem a tanárok számára.

Bár az elmúlt években fejlődött az iskolai infrastruktúra (interaktív táblák és panelek beépítése) ezek elavult laptopokkal és kevés digitális tananyaggal állnak rendelkezésre, így legtöbb esetben vetítőként használják őket.

Ahhoz, hogy valóban olyan készségeket és ismereteket és protokolokat sajátítsanak el a diákok és a tanárok, amely a digitális oktatás előfeltétele, legyen minden tanárnak és diáknak munkaeszközként saját laptopja, amit az iskola biztosít számára az ingyenes tankönyvek helyett.

Miért fontos?

Bár a tankönyvek ingyenesek, ezek az analóg módszerekhez való ragaszkodást jelzik.

A diákoknak meg kellene tanulni:

tíz ujjal gépelni
-a hivatalos online kommunikáció szabályait (email, etc.)
-a személyiségi és adatkezelési biztonság alkalmazását
-adatokat keresni és feldolgozni, a hitelességüket ellenőrízni
-minőségi digitális tartalmakat létrehozni, megosztani
-a digitális tartalmakra megfelelő visszajelzést adni.

Stratégia:

Az ingyenes tankönyvekre szánt költségvetési normatívát és az elmaradt külföldi utazásokra szánt keretet csoportosítsák át az eszközök megvételére, amely minden középfokú oktatásban dolgozó tanulónak jár. A diákoknak a külföldi nyelvtanulási programra szánt fejenként 2000 euróból négy laptopot is lehetne vásárolni.

Az eszközök karbantartását hozzáértő cégek végezzék szakszerűen.

Kategória

Frissítések

2020-11-02 21:25:49 +0100

500 aláírás gyűlt össze.

2020-04-28 21:09:58 +0200

100 aláírás gyűlt össze.

2020-04-28 11:21:05 +0200

50 aláírás gyűlt össze.

2020-04-28 10:44:52 +0200

25 aláírás gyűlt össze.

2020-04-28 10:21:18 +0200

10 aláírás gyűlt össze.