50 aláírás gyűlt össze.
Címzett: Dr. Kásler Miklós, Emberi Erőforrások Minisztériuma
Diákok tiltakozása a NAT ellen!
Kérjük, hogy ne vezessék be a Nemzeti Alaptantervet idén szeptemberben, hiszen annak elkészülését semmilyen széleskörű szakmai és társadalmi párbeszéd nem előzte meg, ráadásul hónapok alatt kellene az iskoláknak rohamtempóban új helyi alaptantervet, a kiadóknak új tankönyveket készítenie. Lássuk be, hogy ez sem az oktatásirányításnak, sem az iskoláknak, sem a diákoknak nem érdeke.
Miért fontos?
Mi a legnagyobb probléma az új NAT-tal?
❗ Az óraszám minimális (35-ről 34-re való) csökkentése mellett jelentősen növeli a lexikális tananyagot, ezzel hamisan állítja, hogy csökkentené a diákok és tanárok terheit: éppen ellenkezőleg, az iskolai órák mostantól még zsúfoltabbak lesznek.
❗ Bár szavak szintjén modernnek próbál látszani, olyan mértékben előíró és diák- helyett tananyagközpontú, hogy azzal ellehetetleníti a modern pedagógiai módszerek alkalmazását, a tanárok szakmai szabadságát, a diákok érdeklődéséhez való alkalmazkodást.
❗ Az olvasás megszerettetése helyett 117 szerzőt és 269 művet ír elő kötelezően a középiskolai irodalom órákon való feldolgozásra, miközben történelemből sokféle nézőpont bemutatása helyett egyetlen ideológiát szeretne a diákok felé közvetíteni, kritikus gondolkodás helyett engedelmes állampolgárokat nevelni.
Az Alternatív Diákkközpontú Oktatásért Mozgalom (ADOM) március 15-én 16 órára tüntetést szervez az Andrássy útra, az Opera elé. Álljunk ki együtt a NAT bevezetése ellen; egy 21. századi, diákközpontú, esélyteremtő oktatási rendszerért!
https://www.facebook.com/events/687997125271569/
❗ Az óraszám minimális (35-ről 34-re való) csökkentése mellett jelentősen növeli a lexikális tananyagot, ezzel hamisan állítja, hogy csökkentené a diákok és tanárok terheit: éppen ellenkezőleg, az iskolai órák mostantól még zsúfoltabbak lesznek.
❗ Bár szavak szintjén modernnek próbál látszani, olyan mértékben előíró és diák- helyett tananyagközpontú, hogy azzal ellehetetleníti a modern pedagógiai módszerek alkalmazását, a tanárok szakmai szabadságát, a diákok érdeklődéséhez való alkalmazkodást.
❗ Az olvasás megszerettetése helyett 117 szerzőt és 269 művet ír elő kötelezően a középiskolai irodalom órákon való feldolgozásra, miközben történelemből sokféle nézőpont bemutatása helyett egyetlen ideológiát szeretne a diákok felé közvetíteni, kritikus gondolkodás helyett engedelmes állampolgárokat nevelni.
Az Alternatív Diákkközpontú Oktatásért Mozgalom (ADOM) március 15-én 16 órára tüntetést szervez az Andrássy útra, az Opera elé. Álljunk ki együtt a NAT bevezetése ellen; egy 21. századi, diákközpontú, esélyteremtő oktatási rendszerért!
https://www.facebook.com/events/687997125271569/