50 aláírás gyűlt össze.
Címzett: MÁV Zrt.
Bringabarát vasútállomásokat!
Habár az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2021/782 rendelete (2021. április 29.) kimondja, hogy a vasúti társaságoknak amennyire csak lehet, meg kell könnyíteni a kerékpáros közlekedés és a vasúton történő utazás kombinálását, jelenleg Budapesten a legtöbb megállóhelyen nem megoldott az akadálymentes közlekedés a kerékpárosok számára, és az állomások többségén nincs kialakítva elegendő, megfelelő minőségű és biztonságos kerékpártároló.
Városaink és környezetünk egészségének megóvása érdekében kérjük a MÁV-ot, hogy tegye kerékpárosbaráttá az állomásait:
1. Szükség van az állomási kerékpártárolás minőségi fejlesztésére, annak érdekében, hogy kombinált közlekedés vonzereje növekedjen: lehetőséget kell teremteni a kerékpárok megfelelő tárolására minden állomáson.
2. Hosszútávon az ideális megoldása a liftek kialakítása, mert ez kiszolgálja a mozgáskorlátozottak, a babakocsival közlekedők és a kerékpárosok igényeit is.
Amíg nem történik meg a liftek kialakítása, követeljük, hogy minden lépcsőre azonnal kerékpáros tolósíneket helyezzenek ki! A sín legyen csúszásgátló és legyen alkalmas arra, hogy oldaltáskával együtt használható legyen.
Városaink és környezetünk egészségének megóvása érdekében kérjük a MÁV-ot, hogy tegye kerékpárosbaráttá az állomásait:
1. Szükség van az állomási kerékpártárolás minőségi fejlesztésére, annak érdekében, hogy kombinált közlekedés vonzereje növekedjen: lehetőséget kell teremteni a kerékpárok megfelelő tárolására minden állomáson.
2. Hosszútávon az ideális megoldása a liftek kialakítása, mert ez kiszolgálja a mozgáskorlátozottak, a babakocsival közlekedők és a kerékpárosok igényeit is.
Amíg nem történik meg a liftek kialakítása, követeljük, hogy minden lépcsőre azonnal kerékpáros tolósíneket helyezzenek ki! A sín legyen csúszásgátló és legyen alkalmas arra, hogy oldaltáskával együtt használható legyen.
Miért fontos?
A vasút és a kerékpár összetartozik: nagyobb távolságok megtételéhez a kerékpárosoknak szükségük van a kötöttpályás közlekedésre, míg a vasutat használók számára a kerékpár rövidítheti le az ajtótól ajtóig mért utazási időt. A vasúti és a kerékpáros közlekedés kombinálása ötvözi az autóhasználat előnyeit (gyorsaság, rugalmasság), ezáltal rövid- és nagy távolságon is annak olcsó, fenntartható és egészséges versenytársa lehet.
A Magyar Kerékpárosklub online felmérést végzett, és kérdőívünk alapján az érintettek 84%-a nem elégedett kerékpártárolók biztonságával. A válaszadók 78 %-a szerint nem megfelelő a kerékpártámaszok kialakítása és minősége, míg közel háromnegyedük vélekedett úgy, hogy nem áll rendelkezésre elegendő kerékpártároló az állomásokon.
A nem megfelelő vasúti adottságok és infrastruktúrának köszönhetően az agglomerációban élők döntő többsége autóval utazik a fővárosba. A városba érkező megnövekedett autóforgalom terheli a város mobilitási rendszerét és a károsanyag-kibocsátásának köszönhetően jelentősen növeli a légszennyezettség mértékét.
Városaink és környezetünk egészségének megóvása érdekében szeretnénk összefogni és mobilizálni a kerékpáros közösséget, hogy együtt elérhessük, hogy a kombinált közlekedés feltételei adottak legyenek, és megvalósuljanak azok a fejlesztések, amelyek mindenki számára vonzóvá vagy elérhetővé teszik a kombinált közlekedést.
A Magyar Kerékpárosklub online felmérést végzett, és kérdőívünk alapján az érintettek 84%-a nem elégedett kerékpártárolók biztonságával. A válaszadók 78 %-a szerint nem megfelelő a kerékpártámaszok kialakítása és minősége, míg közel háromnegyedük vélekedett úgy, hogy nem áll rendelkezésre elegendő kerékpártároló az állomásokon.
A nem megfelelő vasúti adottságok és infrastruktúrának köszönhetően az agglomerációban élők döntő többsége autóval utazik a fővárosba. A városba érkező megnövekedett autóforgalom terheli a város mobilitási rendszerét és a károsanyag-kibocsátásának köszönhetően jelentősen növeli a légszennyezettség mértékét.
Városaink és környezetünk egészségének megóvása érdekében szeretnénk összefogni és mobilizálni a kerékpáros közösséget, hogy együtt elérhessük, hogy a kombinált közlekedés feltételei adottak legyenek, és megvalósuljanak azok a fejlesztések, amelyek mindenki számára vonzóvá vagy elérhetővé teszik a kombinált közlekedést.