Ugrás a fő tartalomra

Címzett: Innovációs és Technológiai Minisztérium és a MÁV-Csoport

A 81-es vasútvonal fejlesztéséért

Kérjük az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól, és a MÁV-Csoport illetékeseitől, hogy a 81-es vasútvonalon haladéktalanul kezdjék meg a szolgáltatás fejlesztését:
- Megállóhelyek, állomások felújítása, a 21. század elvárásainak megfelelően.
- Megállási helyek felülvizsgálata, kis forgalmú, értelmetlen megállók megszüntetése (pl.: Kistereny-Bányatelep, Mátraszőlős-Hasznos, Zagyvapálfalva), új megállók építése (pl.: Salgótarjánban Ipari parknál, Beszterce-lakótelepnél).
- A pálya újjáépítése, hogy a vonalon végig legalább 100km/h-val lehessen közlekedni.
- A régi Bz-s és Csörgős szerelvények lecserélése használt, de jó állapotú nyugati dízel-motorvonatokra, vagy ha ez nem lehetséges, legalább az Uzsgyik visszahozása a vonalra.
- Közvetlen vonatok Budapestre, és a határon át Fülekre.
- Egész nap ütmes, óránkénti vonatközlekedés.

Miért fontos?

A 81-es Hatvan-Pásztó-Salgótarján-Somoskőújfalu vonal az ország egyik legelhanyagoltabb vasúti fővonala. A vonal jórészt egy vágányú, villamosítatlan, hosszú évtizedek óta nem kapott érdemi felújítást, így állapota folyamatosan romlik, e miatt a vonatok egyre lassabbak. A vonalon 2020 végéig a 2000-es éveke eljén gyártott orosz "Uzsgyi" motorvonatok közlekedtek, melyek bár szintén nem a 21. századnak megfelelő szolgáltatást nyújtottak, legalább légkondícionáltak, és viszonylag csendesek voltak. Azonban 2020 végétől ezeket a vonatokat 20-30 évvel öregebb Bz-k, és dízelmozdonyos személyvonatok vették át, jelentős színvonalcsökkenést okozva, az amúgy is elég mostohán kezelt vonalon. Salgótarján az egyetlen megyeszékhely az országban, melynek nincs közvetlen vasúti kapcsolata Budapesttel, az utasok Hatvanban átszállásra kényszerülnek, ráadásul a rosszul hangolt csatlakozások miatt mindkét irányba 15-20 percet kell Hatvanban várni. Jelenleg vonattal a 110km-es Budapest-Salgótarján távot 2 óra 36 perc alatt lehet megtenni. A vonal pedig különösen fontos lenne a szegényebb kelet-nógrádi terésgének, ahol sok embernek nincs autója, így a közösségi közlekedés az egyetlen lehetőség munkába, iskolába, orvoshoz stb. járni. A vasútvonal déli, Pásztó-Hatvan szakasza ráadásul a tágabb budapesti-agglomerációnak is része, innen sokan ingáznak Budapestre, így a budapesti elővárosi közlekedés szempontjából is van potenciál a vonalban. A Pásztótól északra lévő szakasz pedig Salgótarján szempontjából lehetne fontos elővárosi vasút. További részletek a Közlekedő Tömeg cikkében: https://www.kozlekedotomeg.hu/vasut/aldatlan-allapotok-a-salgotarjani-vasutvonalon/

Kategória

Frissítések

2023-03-09 16:55:11 +0100

1,000 aláírás gyűlt össze.

2021-03-12 22:50:02 +0100

500 aláírás gyűlt össze.

2021-03-09 21:17:48 +0100

100 aláírás gyűlt össze.

2021-03-09 19:03:41 +0100

50 aláírás gyűlt össze.

2021-03-09 18:40:07 +0100

25 aláírás gyűlt össze.

2021-03-08 13:43:36 +0100

10 aláírás gyűlt össze.