Oktatás
A pedagógusok, oktatók, diákok és szülők oktatási követeléseit támogató petíciók.
Keresd meg saját helyi kampányod
A te helyed
112 713
az 200 000 aláírásból
keresztül
8 helyi kampányból
8 kampány
-
A közmédia hívja be élő adásba a tiltakozásokat szervező diákokat!Bár az elmúlt időszakban mutatott némi életjelet magáról a közmédia, hogy be tud számolni az oktatással kapcsolatos történésekről, azokat azonban mindig egyoldalúan tette és nem adott teret a résztvevőknek - különösképpen a diákoknak -, hogy elmondják a véleményüket az oktatással és a kialakult helyzettel kapcsolatban. A közmédia feladata, hogy a köz szolgálatában állva tájékoztassa a magyar embereket. Ehhez pedig hozzátartozik az is, hogy megszólaltat olyan szereplőket, akik az elmúlt időszak legnagyobb megmozdulásait szervezte, és világos és egységes követeléseket fogalmaztak meg a kormány felé! (Fotó: Csoszó Gabriella, FreeDoc)4 351 a 5 000 AláírásbólKészítette: Egységes Diákfront
-
A közmédia olvassa be a diákok, pedagógusok és szülők közös követeléseit!A közmédia feladata, hogy hitelesen és objektíven tájékoztassa a lakosokat a különböző társadalmi történésekről. A közmédiát szabályozó törvény is úgy fogalmaz, hogy a közszolgálati médiaszolgáltatás a demokratikus társadalmi rend megfelelő működésének elengedhetetlenül szükséges feltétele. Azzal, hogy a közmédia elhallgatja a tiltakozó diákok, pedagógusok és szülők tömegeinek követeléseit, azzal a törvényben meghatározott feladatait szegi meg, és helyette a regnáló hatalom politikáját szolgálja ki! Azokhoz, akik a közmédia híradójából tájékozódnak, nem jut el az elmúlt időszak legnagyobb ellenállásának az üzenete. Márpedig a közmédia tévécsatornái az egyedüliek, amelyek itthon is és a határon túl is mindenki számára ingyenesen elérhetők. A diákok, szülők és tanárok 9 pontos követelése: 1. Érdemi és nyilvános párbeszédet az oktatás megújításáról! Hiteles tájékoztatást a kormány és a közmédia részéről! 2. Szüntessék meg a pedagógusok lejáratását, az oktatási szereplők megfélemlítését! A kirúgott vagy leváltott tanárokat azonnal helyezzék vissza! Megbecsülést a pedagógusoknak! 3. Érdekérvényesítő sztrájkjogot a pedagógusoknak! 4. Felelős, hozzáértő oktatásirányítást! Önálló oktatási minisztériumot! 5. Kisebb terhelést a diákoknak és a pedagógusoknak! 6. Esélyteremtő, minőségi oktatást és nevelést mindenkinek – az óvodától az egyetemig! 7. Versenyképes és értékálló bérezést az oktatásban dolgozóknak! 8. Minőségi, 21. századi környezetet a tanuláshoz és a tanításhoz, neveléshez! 9. Szakmai szabadságot és támogatást az oktatásban! Korszerű nemzeti alaptantervet! Szabad tankönyvválasztást! A 9 pontot a Civil Összefogás a Pedagógusokért és Diákokért kezdeményezés felkérésére összeállította a Civil Közoktatási Platform munkacsoportja. A 9 pontot támogató civil csoportok: ADOM Diákmozgalom; aHang; Amnesty International; Civil Bázis; Civil Kollégium Alapítvány; Civil Közoktatási Platform; Csak Együtt Van Esély csoport; Demokratikus Nevelésért Egyesület Demokráciát! Jogállamot! Kormányváltást! csoport; Egységes Diákfront; Hálózat a Tanszabadságért; Hívatlanul; Közösség a Pedagógusokért; Kulcs Egyesület; Magyar Anyák; Magyarországi Roma Parlament; Motiváció Oktatási Egyesület; noÁr Mozgalom; Nyomtass te is!; Oktatói Hálózat; Pedagógus Egység; Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete; Pedagógusok Szakszervezete; Szülői Hang; Szülői Összefogás; Tanítanék Mozgalom; Társaság a Szabadságjogokért (TASZ); Történelemtanárok Egylete.1 701 a 2 000 AláírásbólKészítette: Viktor Szalóki
-
A Kölcsey gimnáziumból kirúgott tanárokat azonnali hatállyal helyezzék vissza az állásukbaSzámunkra ők elsősorban tanárok, és emberek, az pedig csak becsületükre mondandó el, hogy elsősorban nem önmagukért, és nem a saját a havi fizetésükért, hanem alapjogokért, hivatásrendjükért, gyermekeinkért, és - még inkább távlatilag - az oktatás jövőjéért felemelték hangjukat, arcukat adták. Mindezekért a célokért talán nem tartottak meg néhány órát, de nagyon sokat igen. Most már ezt a sok órát sem tarthatják meg, mert ez – minden bizonnyal - rendészetileg, és hatalomgyakorlási szempontból ütközik a vezetéssel. Mi, akik most tiltakozunk, nem pártpolitikai alapon tesszük ezt, nem a hatalmat támadjuk, hanem a tanárainkat védjük, és készek vagyunk értük cselekedni. Reméljük, hogy elegendő az a sokaság ehhez, amit most felmutatunk. Amennyiben nem, akkor azon fogunk dolgozni, hogy növekedjünk. Célunkért készek vagyunk kitartóan szervezkedni. Előre bocsátjuk, hogy mivel az ügy érintettjei a gyermekeink - akik gondolkodó fiatal felnőttek – ezért őket visszafogni, az életükből, a sorsukból való gondolkodásból kihagyni nem kívánjuk, és valószínűleg nem is tudjuk. Ők sem pártpolitikusok, csak foglalkoznak a jelenükkel, és a jövőjükkel. A tanári szakszervezet, civil szervezetek több ismert, és érthető követelésével egyetértünk, azokhoz készek vagyunk csatlakozni, amennyiben jelen kérésünket teljesíteni nem óhajtják. Fontos, hogy Önök is békével és tisztelettel megértsék: a valós pedagógusi sztrájkjog visszaállításával Önök vethetnek véget a polgári engedetlenségnek hívott relatív szabálytalanságoknak, ezzel a tanáraink újra taníthatnak, és Önök sem „kényszerülnek” további, tanárokat, gyermekeket, és szülőket félelemben tartó elbocsátásokra. Szóba állhatnának a tanárokkal, Önök is, nem csak a gyermekeink, ezáltal még esetleg sztrájkra sem volna szükség, és az oktatás rendszere közös erővel fejlődhetne – ezt kívánjuk elérni, de ez elsősorban Önökön múlik. Kérésünk tehát ismételten: A Kölcseyből eltávolított tanárok azonnali hatályú, szankciómentes visszahelyezése állásukba. Kérjük szíves válaszukat, amiről a sajtóból, és az érintett tanároktól fogunk tudni tájékozódni13 099 a 15 000 AláírásbólKészítette: Hajnalka Biró
-
Országos sztrájkot és szolidaritást a pedagógusok és a diákok mellett!Minden pedagógust, minden közoktatásban részt vevő gyermek szüleit, nagyszüleit és mindenkit, aki valaha is részt vett a közoktatásban, dolgozzon most bármely területen, általános szolidaritásra kérünk, tiltakozásul a jogaikért polgári engedetlenséggel küzdő pedagógusok elbocsátása és megfélemlítése ellen, támogatva és egyetértve a pedagógusok, diákok és szülők követeléseivel. Október 5-én csatlakozzunk a pedagógusszervezetek által meghirdetett akciókhoz, támogassuk a munkabeszüntetéseket azzal is, hogy a gyermekeket a sztrájk idején nem küldjük be az oktatási intézményekbe, vegyünk részt a Grund diákcsoport szervezte hídfoglaláson és a Tanítanék és a noÁr mozgalmak együttműködésében megvalósuló esti tüntetésen! Miközben a Központi Statisztikai Hivatal által kimutatott nettó átlagbér már 350 ezer forintnál jár, pedagógusaink alapbére, akiken gyermekeink jövője múlik, mindössze feleennyi. Az állami fenntartásba vett iskolák alapvető infrastrukturális problémákkal küzdenek. A fenntartók nem biztosítják a korszerű tanításhoz szükséges feltételeket. Sőt, lassan olyan rossz állapotban vannak az iskolák, hogy a diákok és pedagógusok testi épsége is veszélybe kerül. A korszerűnek kikiáltott tananyag elavult, az oktatás XXI. századi reformja helyett visszafelé haladunk a tananyagközpontú, kötelező, előíró tantervek felé. Nem hagyhatjuk, hogy akik emiatt tiltakoznak, védik a gyerekeket, bátran és tisztességgel szolgálják legalapvetőbb nemzeti értékeinket és érdekeinket, azokat elbocsájtsák a munkahelyükről! Nem hagyhatjuk, hogy elvegyék a gyermekeink esélyeit, nem hagyhatjuk, hogy tönkretegyék az ország jövőjét! A túlterhelt, alulfizetett és szakmai önállóságuktól megfosztott pedagógusok előbb-utóbb tönkremennek, és otthagyják a pályát. Már most sincs elég szaktanár, aki fel tudja készíteni a gyerekeinket mindarra, amire egy boldog és sikeres élethez szükségük van. Ez pedig, ha nem állunk ki mellettük és nem érünk el közösen változást, csak még rosszabb lesz. Követeljük együtt! - a polgári engedetlenség miatt elbocsátott/leváltott pedagógusok azonnali visszahelyezését, - széles körű, nyilvános érdekegyeztetést és - azonnali lépéseket az oktatás minőségének javítása és a pedagógusbérek mindenkori minimálbérhez kötött rendezése érdekében! A válságban, az ország nehéz helyzetében csak az együttműködés, a korszerű szakmaiság és a szolidaritás biztosíthatja a túlélés és az ellenállás esélyét! Ezért: október 5-én és 14-én fejezzük ki szolidaritásunkat az elbocsátott és megfélemlített pedagógusok mellett! Minél több helyen szervezzünk helyi tiltakozó akciókat, vagy vegyünk részt bennük! Támogassuk az elbocsátott pedagógusokat! Arra kérjük a helyi és ágazati szakszervezeteket, hogy október 14-én délelőtt 9 és 11 óra közöttre hirdessenek szolidaritási sztrájkot a pedagógusok és az oktatás ügye mellett! Egy országos megmozdulásból talán ért a kormány, hogy lépnie kell. De nem kirúgással, hanem a közoktatás helyzetének rendezésével! Ha támogatod a kezdeményezést, írd alá a petíciót! Ha a csoportod/szervezeted is csatlakozna a kezdeményezéshez, kérünk, jelentkezz az alábbi kérdőíven: https://forms.gle/CBDVevLsPh2iiGCq9 Kezdeményező és csatlakozó szervezetek (folyamatosan bővülő lista): • 1Magyarország Kezdeményezés • ADOM Diákmozgalom • aHang • Amnesty International Magyarország • Artemisszió Alapítvány • Civil Bázis • Civil Kollégium Alapítvàny • Civil Közoktatási Platform Ügyvivő Testület • Civilek Szövetsége • Civilizáció koalíció • Csak Együtt Van Esély (CSEVE) csoport • Család, gyermek, ifjúság Egyesület • Demokratikus Ifjúságért Alapítvány • Demokráciát! Jogállamot! Kormányváltást! Facebook-csoport • Diákok a Tanárokért Mozgalom • EJHA - Emberi Jogi Nevelők Hálózata • Emberség Erejével Alapítvány • Eötvös József Szabadelvű Pedagógiai Társaság • Főnix Mozgalom • Függetlenek a Szinva Városáért Egyesület • Grund diákcsoport • Hasomer Hacair Magyarország Fiatal Felnőtt Tagozat • Haver Alapítvány • Hálózat a Tanszabadságért (HAT) • Háttér Társaság • Hívatlanul Hálózat • Humán Platform • Igazgyöngy Alapítvány • Jogászok a Jogállamért • Kamaszfesztivál • Könyvtárostanárok Egyesülete • Közélet Iskolája Alapítvány • Közösség a Pedagógusokért (KAP) • Kulcs a városhoz, kulcs a közélethez Egyesület • LEMMA (Lehetőségek a Mai Magyartanításban) Pályakezdő magyartanári szervezet • Levegő Munkacsoport • Liget Műhely Alapítvány • Magyar Anyák aktivista csoport • MASZK Egyesület (Szeged) • MENŐK Magyar Európai Nők Fóruma Egyesület • Motiváció Oktatási Egyesület • noÁr Mozgalom • Nyomtass te is! Mozgalom • Oktatói Hálózat • Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete • Ökotárs Alapítvány • Padtársak Miskolc • Pedagógusjelöltek a Pedagógusokért • Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete • Pécs és környéke összefogás • Polgár Alapítvány az Esélyekért • Roma Parlament – Polgárjogi Mozgalom • Szegényeket Támogató Alap Egri Alapítványa • Szociális Munkások Magyarországi Egyesülete • Szülői Összefogás Közösség • Tanítanék Mozgalom • Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) • Történelemtanárok Egylete • Transparency International Magyarország Eddig az alábbi szakszervezetek fejezték ki a támogatásukat: - Felsőoktatási dolgozók szakszervezete - Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete - Társadalombiztosítási Dolgozók Szakszervezete - Egységes Közlekedési Szakszervezet - Egyesült Villamosenergia-ipari Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége - MAGYAR VEGYIPARI, ENERGIAIPARI ÉS ROKON SZAKMÁKBAN DOLGOZÓK SZAKSZERVEZETI SZÖVETSÉGE - Szociális Ágazatban Dolgozók Szakszervezete - Magyar Szakszervezeti Szövetség Ifjúsági Tagozata - Orvosegyetem Szakszervezeti Szövetsége - Értelmiségi Szakszervezeti Tömörülés6 440 a 7 000 AláírásbólKészítette: CIVIL ÖSSZEFOGÁS A PEDAGÓGUSOKÉRT ÉS A DIÁKOKÉRT
-
MINŐSÉGI OKTATÁST GYERMEKEINKNEK!- Tudja, hogy a közoktatásból immár tizenötezer pedagógus hiányzik? A jövőben további drámai növekedés várható, ami ellehetetleníti a minőségi oktatást, ha nem teszünk közösen az ügy érdekében. - Tudja, hogy az Alaptörvényben megfogalmazott jog a megfelelő szintű oktatáshoz való hozzájutás? - Tudja, hogy az állam köteles a megfelelő minőségű intézményrendszer fenntartásával biztosítani a mindenki számára elérhető, ingyenes és kötelező alapfokú oktatást? Sajnos a sort a végtelenségig lehet folytatni. Az a helyzet, hogy Magyarországon az ÁLLAM NEM TELJESÍTI A LEGFONTOSABB FELADATÁT: nem biztosítja a versenyképes tudás megszerzésének feltételeit és lehetőségeit a felnövekvő generáció számára! Emiatt gyermekeink behozhatatlan hátrányba kerülnek a munkaerőpiacon. A helyzet a következő: A ma érvényben lévő Nemzeti Alaptanterv még mindig MENNYISÉGI tudást követel a MINŐSÉGI helyett. Több tantárgy esetében avitt tudást konzervál, a valóban szükséges kompetenciák fejlesztése helyett. A tananyagfejlesztéshez paradigmaváltás és teljesen új módszertanok kellenek a meglévő toldozás- foldozása helyett. Az európai átlag alatti pedagógus béreknek köszönhetően a pedagógusok inkább a versenyszférában helyezkednek el, gyermekeink elesnek a minőségi oktatástól, így hátrányból indulnak a régió gyermekeihez képest a jövőbeni munkaerőpiacon. Ugyanezen okból kifolyólag a férfiak nem választják már ezt a hivatást, hiszen családot alapítani lehetetlen alig-alig hitelképes bér mellett, emiatt az egyébként is már rég elnőiesedett szakma még kevesebb férfit vonz, így gyermekeink jó és követendő férfi mintával alig találkoznak iskoláinkban. Reál szakos tanárokat (matematika, fizika, kémia, informatika, természettudományok) alig találni országszerte, az utánpótlás gyakorlatilag megszűnt. Gyermekeink rosszul felszerelt iskolákban, akadozó internethálózattal, régi, lassú gépparkkal kénytelenek dolgozni, már ahol van géppark. Az állami iskolák általános állapota, felszereltsége rossz, felújításra nincs sem mód, sem pénz, sem karbantartó. Digitális társadalomban élve a gyerekek nem kapják meg a megfelelő nevelést a közösségi és egyéb média okos és fenntartásokkal való fogyasztására, még mindig szűk a kifejezetten rájuk szabott digitális tananyagválaszték. Megszűnt Magyarországon a szabad tankönyvpiac, így az egyre jobb és jobb tankönyvfejlesztésért vívott verseny is megszűnt, az ingyenes tankönyvek valójában kölcsönkönyvek és sokszor rossz minőségűek, sem a tanárnak, sem a szülőnek, sem a diáknak nincs módja választani, az adott közösség számára legideálisabb tankönyvet igényelni. Pedagógusaink heti 22-26 órában tanítanak, ez Európában a legmagasabb kötelező óraszám. Helyettesítéseik és túlóráik nincsenek kifizetve lassan 10 éve. Ha heti 20 órában tanítanának, s mindegyik órájukra csupán egy órát készülnének, akkor jönne ki a 40 órás munkahét. Most átlagosan 44-52 órában dolgoznak hetente. Egy osztálynyi diák esszé kijavítása átlagosan 10-15 óra. Tisztelt Belügyminiszter úr! Az utolsó órában vagyunk, ezért szülőként nem várhatunk tovább a csodára, most kell cselekedniük, hiszen az Önök kezében van a változáshoz szükséges hatalom, erőforrás! A petíció kiemelt támogatói: ~aHang - ADOM diákmozgalom ~Társaság a Szabadságjogokért civil szervezet ~Arató László - az ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium vezetőtanára, a Magyartanárok Egyesületének elnöke ~Dr. Gyarmathy Éva - Prima díjas magyar lélektani szakíró, pszichológus, a magyarországi Diszlexia Központ és az SNI ~Tehetségeket Segítő Tanács megalapítója. ~Törley Katalin - Tanítanék Mozgalom ~Kepes András - író, újságíró, televíziós műsorkészítő, egyetemi tanár ~Molnár Áron- színész, aktivista, a noÁr Mozgalom alapítója ~Pokorny Lia - színésznő ~Moldvai Kiss Andrea - színésznő ~Kiss Judit Ágnes - költő ~Lengyel Tamás - színész ~Thuróczy Szabolcs - színész ~Szél Dávid - pszichológus, Apapara blog szerzője, business coach - Kepes- Végh Júlia- Pozitív Fegyelmezés oktató ~Miklós György - Szülői Hang Közösség alapítója ~Burai Vera - Szülői Összefogás Közösség képviselője ~Zádori Henrietta - SZIKRA Tehetséggondozó Egyesület A petíció indítója: Magyar anyák- aktivista csoport Elérhetőség: [email protected]11 474 a 15 000 AláírásbólKészítette: Magyar Anyák
-
Diákok kiállása a tanárokértA tanáraink fizetése, és ezáltal az életkörülményeik is, tarthatatlanok. Ma ott tartunk, hogy a tanári pálya választása egy életvitel és jövedelem feláldozását jelenti. Arról nem is beszélve, hogy a tanárok szabadsága a tanítás szempontjából is korlátozott. Nem taníthatnak abból a tankönyvből, amiből ők akarnak. Nem adhatják elő az adott anyagokat úgy, ahogy azt ők jónak látják, hanem kénytelenek az alaptantervhez igazodni. Nincs szabadságuk! A heti óraszámuk magas, és azok mellett tömérdek dolgozatjavítás várja őket otthon. A fizetésük kritikán aluli. Ez mind hozzájárul a magyar oktatás színvonalához. Ez nyilvánvalóan ránk, a diákokra is kifejti a hatását. Ha a fiataloké a jövő, akkor a mi oktatásunkra sokkal több figyelmet kell fordítani. A mai magyar oktatás nem az életre készít fel. Mind a tankönyvek, mind a kerettanterv egy előre meghatározott és keretek közé szorított tananyag átadását helyezi előtérbe. A fentiekben felsorolt problémák kapcsán készülünk egy békés tüntetéssel március 16-án, a Kossuth téren. Szeretettel várunk minden diákot és szülőt, aki részt szeretne venni. A célunk, hogy a jelenlétünkkel mutassuk ki támogatásunkat tanáraink felé, akik nap mint nap értünk dolgoznak. Írd alá a petíciónkat a tanárokért, és ha teheted, tarts velünk március 16-i tüntetésünkön! Hisszük, hogy a magyar oktatás kérdése nem politikai kérdés. Épp ezért szeretnénk hangsúlyozni, hogy ez a tüntetés nem szól egyik párt mellett vagy ellen sem. A cél a tanárok melletti kiállás, és nem a politizálás. Így mindenkit, aki részt szeretne, arra kérünk, hogy minden politikai állásfogalásától vonatkoztasson el. Itt érheted el a tüntetést és az információkat: https://fb.me/e/3tdUlLIrW Insatgram: @diaktuntetes E-mail: [email protected] Támogatók: aHang ADOM Pedagógusjelöltek a pedagógusokért A Pedagógusjelöltek 16-i eseményéről itt tájékozódhatsz: https://fb.me/e/1F1WJfyOp2 717 a 3 000 AláírásbólKészítette: Diáktüntetés a Pedagógusokért
-
Újabb miskolci nyílt levél a közoktatás helyzetéről.Azt sosem gondoltuk, hogy majd pont a miskolci iskolák tanáraival fognak egyeztetni az oktatás irányítói, de hogy lényegében senkivel sem, aki kritikát fogalmaz meg, az legvadabb elképzeléseinkben sem merült föl. Nem számítanak a több évtizedes szakmai szervezetek, a szakszervezetek, de még a kormány által létrehozott Nemzeti Pedagógus Kar sem. Ha épp arra volt szükség, akkor alapítottak helyettük/mellettük másikat. Nem tudunk tényfeltáró kutatásokról, kidolgozott programról a felfelé ívelés érdekében, nincs rendszer az egymás utáni döntésekben - sőt, az az érzésünk, az egymást követő lépések annak kényszeréből erednek, hogy a korábbi hibás döntések okozta káoszon próbáljanak meg úrrá lenni. Új alapokra helyezett oktatási rendszer kell! A jelenlegi helyzet már régóta tarthatatlan. Új évszázadban élünk több mint két évtizede: nem lehet kiindulópontnak tekinteni egy huszadik század közepi oktatási rendszert, s azt toldozgatni-foltozgatni. Vegyük már végre észre: az oktatás területén környezetünk, Európa, de a világ nagy része is elhúzott mellettünk. Már nem az a kérdés, hogy mikor fog összeomlani a magyar közoktatás, mert már javában omlik, egyes helyeken már össze is omlott. Az olyan iskolákban, ahol rendszeresen nincs kémia-, fizika-, angol-, informatika…stb. óra, ott már nincs elfogadható színvonalú oktatás! Már csak gyermekmegőrzés van. Ezekben az iskolákban a tanuló nem kapja meg a neki járó, fejlődéséhez szükséges „szolgáltatást”, eleve hátrányban lesz azokkal a társaival szemben, akik olyan szerencsések, hogy minden órájukat szakszerűen megtartják, mert nincs az iskolájukban tanárhiány. Mert igenis VAN tanárhiány, ahogyan ezt a diákok és a szülők sokasága napi szinten tapasztalja is. És miért is nincs elég tanár? Részben az eddig felsorolt, nem éppen optimálisnak nevezhető munkakörülmények miatt. Másrészt hivatásunknak az utóbbi időben soha nem látott mélységekbe zuhant társadalmi elismertsége miatt. Mi vagyunk azok, akik sokak szerint alig dolgozunk és rengeteget vakációzunk. Ha ez így van, akkor vajon azok, akik így gondolkodnak, miért nem akarnak tanárok lenni? Legyünk önkritikusak: nem vagyunk mind tökéletesek. De reményeink szerint mindenkinek az életében lehetett jelen olyan pedagógus - óvó néni, tanár bácsi -, akire szeretettel emlékszik vissza, mert megtanította írni; mert sokat foglalkozott vele, mikor gondjai voltak; mert elvitte színházba vagy kirándulni; mert jól felkészítette az érettségire; mert megértő volt vele; mert jó hangulatú órákat tartott; mert egyszer elnézett egy csínytevést… Sokfélék vagyunk. Többségünk sokat dolgozik (nagyon - hetente több mint 50 órát) a körülmények ellenére. Ezt vállalnunk csakis a gyerekekért érdemes. De ezzel visszaélni minősíthetetlen cinizmus. Sokat javítana megítélésünkön, ha a döntéshozók kommunikációja sem a sztereotípiákat erősítené. Ha úgy kezelnének minket is, mint akik diplomájukat azért kapták, mert értenek ahhoz, amit csinálnak. Nem kellene például ezt újra bizonyítani valami életpályamodellnek nevezett adminisztrációs őrület keretében. Olyan bizalommal kezelnének, mint aki képes szakmai döntéseket hozni: tanítványai ismeretében tudja, hogy mit, mikor, hogyan, milyen oktatási segédeszköz használatával tud a legjobban megtanítani. Olyannak, akire a családok legféltettebb kincsüket bízzák. Természetesen ehhez megfelelő bérek is kellenek. Felsőfokú végzettségünk van, értelmiséginek tartjuk magunkat, s ezt el is ismerik a világon mindenhol, tehát akkor minket is megillet az ennek megfelelő munkabér. A jelenlegi infláció miatt már nem csak hónap végén vannak anyagi gondjaink. Remélem, hogy azt tényleg senki nem hiszi, hogy „véget nem érő szabadságainkat” luxusutazásokkal töltjük. Pedagógus házaspároknak saját gyerekeikkel szemben van lelkiismeret-furdalása, mert náluk a nyaralás rokonlátogatásokban merül ki. Hogyan fordulhat az elő, hogy egy kezdő tanár fizetése nem éri el a garantált bérminimumot, ki kell azt arra egészíteni? Összehasonlításképpen egy nagykereskedelmi láncnál a kezdő eladók fizetése idén január 1-től 362 600 Ft (azaz 100 ezer forinttal több). Pedagógusok esetében a cafetéria és a jutalom is ismeretlen fogalmak. Még egy miniszteri elismerés is kimerül egy oklevélben és egy szál virágban(!). Így hogyan várhatjuk el, hogy lesz utánpótlásunk? Hat évet öregedtünk az első levél megjelenése óta, és ez alatt az idő alatt alig akadt fiatal kolléga, aki az azóta nyugdíjba vonultak helyébe lépett volna. Nem véletlen: ilyen „röhejes” fizetésre kevesen vágynak. 2013-ban kaptunk utoljára alapbéremelést (évekig elhúzva, több részletben, így lehetett azt kommunikálni a társadalom felé, hogy a pedagógusok már megint, már megint…). Ezért kilenc év után most ne utalgasson senki arra a 9 % körüli megalázó pótlékra, amit a mi közösségeink is visszautasítottak, ennek ellenére mégis döntöttek róla. Nem alamizsnát kérünk! És a munkánkat segítő kollégák (oktatástechnikusok, rendszergazdák stb.) fizetése még a miénknél is gyalázatosabb! Azonnali együttgondolkodást szeretnénk az oktatásról, és megoldásokat, melyek már most is irdatlan nagy késésben vannak. SEGÍTSÉG! Minden gondolkodó, jószándékú honfitársunktól ezt várjuk! Mert a helyzet drámai. Nem kérünk viszont a megbélyegzésből, mert ki merjük mondani a véleményünket. Mert mi továbbra is TANÍTANI akarunk! Megbecsülten - mind erkölcsileg, mind anyagilag. A tanári szobákban jó hangulat csak akkor lesz újra, ha azt látjuk, értelme van a munkánknak. Arra tanítjuk gyerekeinket, amire kell, ami elvárható a harmadik évezred elején: problémamegoldásra, együttműködésre, elfogadásra, önfejlesztési igényre és képességre, szorgalomra, kitartásra, demokráciára, önkifejezésre, kritikus gondolkodásra… Mert csak így születnek nagy dolgok, melyek előrébb viszik az országot, a világot. Miskolc, 2022. február 03. Közel 200, miskolci, állami fenntartású gimnáziumban dolgozó tanár2 508 a 3 000 AláírásbólKészítette: Miskolci tanárcsoport
-
Védjük meg az oktatást! Csatlakozzunk a sztrájkhoz! Támogassuk a sztrájkolókat!Szülők, pedagógusok, oktatásban dolgozók, diákok, a gazdasági élet szereplői – és minden magyar állampolgár: bennünket és a gyermekeinket is közvetlenül fenyegeti mindaz, ami ma az oktatásban történik! FRISS! Súlyosan korlátozza az oktatásban dolgozók jogait a Nemzeti köznevelésről szóló törvény 2022. május 24-én elfogadott módosítása! Az oktatás amúgy is páratlan válságban van, rég nem tiltásokra, büntetésekre és szigorra van szükség megmentéséhez, hanem forrásokra, együttműködésre, szakmai megoldásokra! A frissen elfogadott módosításokat a pandémiára hivatkozva, ideiglenesen, rendeleti úton vezették be – ezeket most törvénybe ágyazva véglegesen megakadályoznák a hatékony, érezhető sztrájk lehetőségét a teljes ágazatban. Erről bővebben: https://nedolgozzingyen.hu/2022/05/19/a-kormany-vegleg-elvenne-a-sztrajkjogot-az-oktatasban-dolgozoktol/ Arról, hogy a köztársasági elnököt kérjük, hogy normakontrollra küldje e súlyosan jogkorlátozó törvényjavaslatot: https://nedolgozzingyen.hu/2022/05/26/kerjuk-az-allamelnokot-kuldje-alkotmanybirosagi-normakontrollra-a-sztrakjogfoszto-torvenyt/ A közoktatásban, szakképzésben dolgozók január 31-i szervezték első, figyelmeztető sztrájkjukat, amit március 16-án határozatlan idejű munkabeszüntetés követett. A petíció aláírásával álljunk a sztrájkolók közé! Jelezzük a döntéshozóknak, hogy elég volt: itt az ideje megállítani azt a rombolást, ami az elmúlt években jellemezte az oktatást! A bérek a garantált bérminimum szintjén egyensúlyoznak, a feltételek egyre tragikusabbak – a kormány már szinte csak gyermekmegőrző helyekként tekint az állami oktatásra. Az ágazatban dolgozók többségének napi megélhetési és lakhatási gondjai vannak. A nyomorúságos fizetések mellett az állam a túlórákat sem hajlandó kifizetni. A pályára nincsenek új belépők: a tragikus feltételek elriasztják a fiatalokat attól, hogy ezt a hivatást válasszák. Eljutottunk oda, hogy ma már képesítés nélkülieket toboroznak tanítani az állami iskolák! Ha nem sikerül megállítanunk az ámokfutást, saját gyermekeinket fosztjuk meg az esélytől: a jövőbeli boldogulás, a tudás által kibontakozó, teljes élet lehetőségétől! Ha nem állunk a sztrájkolók mellé, azt írjuk alá, hogy a jövőben az egyszeri állampolgárnak csak súlyos tízmilliókért lesz elérhető olyan oktatás, amivel a gyermekünk lehetőséghez juthat! Szülők, pedagógusok, diákok, oktatásban dolgozók! Magyar állampolgárok! Oktatásban érdekeltek! Ne hagyjuk! Írjuk alá a petíciót! Bővebben a sztrájkról, a követelésekről, a következő cikkekben olvashatsz: https://nedolgozzingyen.hu/2021/12/17/sztrajk-jan31-marc16/ https://nedolgozzingyen.hu/2022/01/15/oktatasban-dolgozok-most-alakitsatok-meg-a-helyi-sztrajkbizottsagokat/ https://pedagogusok.hu/hirek/itt-az-ideje-a-figyelmezteto-sztrajknak/70 423 a 75 000 AláírásbólKészítette: Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete | Pedagógusok Szakszervezete