500 aláírás gyűlt össze.
Címzett: Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója
Járjanak klimatizált vonatok a Veszprém-Budapest vonalon

FRISSÍTÉS:
2025. JÚLIUS 5–E ÓTA KLÍMÁS VONATOK KÖZLEKEDNEK A VESZPRÉM–BUDAPEST VONALON!
Igen, jól olvastad: klímás IC-k és FLIRT motorvonatok is megjelentek a vonalon. 2025-ben ez persze nem forradalom, hanem alap elvárás. A szomorú inkább az, hogy egyáltalán petícióznunk kellett érte.
Ne várd, hogy most hálát zengjünk politikusoknak vagy vezérigazgatóknak. Nem szívességet tettek – csak éppen végre tettek valamit, ami régóta esedékes volt.
A valódi köszönet nektek jár: azoknak, akik aláírták, megosztották, kiálltak az ügy mellett, és nem törődtek bele abba, hogy egy belföldi vonatozás nyáron szaunázás legyen.
Ez az eredmény nem felülről jött ajándék, hanem alulról szerveződő nyomásgyakorlás eredménye.
A petíciót nyitva hagyjuk, mert egy hétvégi bejelentés még nem jelent rendszerszintű megoldást. Figyelünk, kérdezünk, számonkérünk továbbra is.
Elég volt a hőségből, az ígérgetésből és a klíma nélküli kocsikból!
Tisztelt Hegyi Zsolt!
2025 januárjában Lázár János építési és közlekedési miniszter ünnepélyesen bejelentette a klímagaranciát, vagyis azt, hogy mindenki előre látni fogja, hogy lesz-e klíma a vonaton, és hogy minden közforgalmú településre klímás járművek közlekednek majd.
Ez szépen hangzott, csak Veszprémre ez egyáltalán nem igaz.
Hiába egyre elviselhetetlenebbek a nyarak, a 2025-ös nyári főszezonban Veszprém és Budapest között egyetlen klimatizált vasúti kocsi sem közlekedik. Az IC-járatok helyén másodosztályú, klíma nélküli szerelvények zötyögnek – ezekben 40 fokos hőség van, miközben ablakot nyitni alig lehet, sőt időnként még kevés ülőhely is van az utazóknak.
A MÁV légjavítós kocsikról beszél, ami nem más, mint kommunikációs trükk. Ezek a régi vagonok 30–32 °C felett képtelenek hűteni, és ezt a cég is elismeri. A fedélzet tehát nem "hűtött, hűsített", hanem felforrósodott és elviselhetetlen.
Ez nem csak az időseknek vagy kisgyerekes családoknak jelent problémát. A nyarak egyre forróbbak, és a légkondicionálás minden utas alapvető elvárása 2025-ben – nem luxus. A napi ingázóknak, a turistáknak, a fesztiválozóknak és mindenkinek, aki Veszprémbe vagy onnan utazik, ez az egész helyzet megalázó.
Ez nem európai színvonal. Nem méltó Európa Kulturális Fővárosához. Ez a veszprémiek és az oda utazók szembeköpése.
Kérem ismertessék, hogy milyen logika alapján sikerült azt a döntést meghozni, hogy az ország egyik legforgalmasabb és turisták által egyik legkedveltebb útvonalán nyáron ne közlekedjenek klimatizált vonatok!
Kérem, állítsák vissza a klimatizált kocsikat a Veszprém-Budapest vonalon az utasok és dolgozóik érdekében!
Kérem ismertessék, hogy milyen logika alapján sikerült azt a döntést meghozni, hogy az ország egyik legforgalmasabb és turisták által egyik legkedveltebb útvonalán nyáron ne közlekedjenek klimatizált vonatok!
Kérem, állítsák vissza a klimatizált kocsikat a Veszprém-Budapest vonalon az utasok és dolgozóik érdekében!
Miért fontos?
Veszprém az ország egyik legkedveltebb úti célja télen-nyáron. Elfogadhatatlan, hogy a MÁV nem indít klimatizált kocsikat a Veszprém-Budapest vonalon. Ez a hőségben elviselhetetlen mind az utasok mind a vonaton dolgozók számára. Állítsák vissza a klímás kocsikat a veszprémi vonalon!